Tour Salon - gdzie biznes spotyka się z pasją
Największe wydarzenie w Polsce dla specjalistów z branży turystycznej będzie miało w tym roku swoją 25 edycję. Tegoroczna odsłona w dniach 23-25 października jest świetną okazją na przyjrzenie się, jak zmieniała się polska turystyka na przestrzeni lat.
Tegorocznym regionem partnerskim jest pełen pozytywnej energii Śląsk. Dzięki intensywnej promocji swojego dorobku kulturowego staje się ważnym miejscem na mapie dla entuzjastów turystyki kulinarnej i industrialnej.
Polacy pokochali ten kraj i przez cały rok można ich spotkać zwiedzających liczne atrakcje turystyczne tego małego państwa. Mowa oczywiście o Gruzji, która będąc krajem partnerskim 25 edycji TOUR SALONU ugruntuje swoją pozycję ulubionej destynacji turystów poszukujących widoku najwyższych gór w Europie, dziewiczej przyrody i architektonicznych cudów z początków naszej ery.
Konferencje, szkolenia i warsztaty
Międzynarodowe Targi Poznańskie podczas tego trzydniowego „święta turystyki” staną się miejscem spotkania zarówno izb, organizacji i stowarzyszeń na rzecz rozwoju turystyki, jak i firm świadczących w niej bezpośrednie usługi. Będzie to okazja nie tylko do skompletowania katalogu ofert wyjazdów turystycznych, motywacyjnych i integracyjnych, ale także do dyskusji na temat kierunków rozwoju tego sektora i wspólnych działań w tym zakresie. Plan targów zakłada warsztaty, konferencje i szkolenia. Ubiegłoroczny hit, czyli konferencję „Turystyka Kulinarna – POLSKI HIT”, która zgromadziła 120 uczestników, organizatorzy podsumowali następującymi słowami – Sukces wydarzenia sprawił, że podczas tej edycji temat turystyki kulinarnej będzie powtórzony, ale dodamy nowe elementy, które rozwiną wiedzę uczestników i dadzą możliwość wykorzystania we własnym regionie – tłumaczy Anna Myślak, dyrektor projektu.
Obowiązkowym elementem wydarzeń, które od kilku lat towarzyszą targom, są Dni Eksperckie Polskiej Organizacji Turystycznej. – Szczegółowa tematyka właśnie się kształtuje, ale wystarczy spojrzeć na wszystkie do tej pory omawiane zagadnienia. Jak zawsze podejmowana będzie najbardziej aktualna problematyka w branży turystycznej, która będzie miała przełożenie w praktyce – podkreśla Myślak.
Po raz kolejny skorzystać będzie można ze szkolenia „Travel 2.0”. Wiedza z zakresu e-marketingu zmienia się z zawrotnym tempie, dochodzą nowe funkcjonalności, strategie, kolejne sposoby przekazywania informacji. Z tego powodu trzeba zawsze być „krok do przodu” przed konkurencją. Taką możliwość dają praktyczne warsztaty, prowadzone przez specjalistów, podczas których będzie czas na naukę i omówienie zagadnień, z którymi na co dzień mamy problemy w tej dziedzinie.
- To nie wszystkie wydarzenia podczas tegorocznej, jubileuszowej edycji targów. W tym roku stawiamy na jakość, a nie na ilość. Chcemy, aby przyjeżdżający specjaliści wynieśli z targów nie tylko wymienione między sobą wizytówki, ale fachową wiedzę, która sprawi, że zaczną zarabiać więcej – dodaje na zakończenie dyrektor targów.
Spotkania z podróżnikami
Podobnie jak rok temu „National Geographic – Traveler” zaprasza na swoje stoisko, na którym spotkać się będzie można z Martyną Wojciechowską. Również na stoisku magazynu „Podróże” pojawi się znany obieżyświat.
Polska – piękna i malownicza
Nawet nie wiemy, ile pięknych zakątków i miejsc w Polsce mamy na wyciagnięcie ręki. Po raz drugi na targach TOUR SALON odbędzie się finałowa gala plebiscytu „7 Nowych Cudów Polski” organizowana przez National Geographic – Traveler. – Jesteśmy przekonani, że Polska jest najfajniejsza. Dlatego przez cały rok szukamy miejsc niebanalnych, magicznych, nowo powstałych i
takich, w które tchnięto drugie życie. I to właśnie je nominujemy w czwartej edycji plebiscytu „7 nowych
cudów Polski”. Z szesnastu propozycji Czytelnicy Travelera wybiorą siedem miejsc, które zasługują na to miano. Poprzez plebiscyt chcemy promować ciekawe, ale wciąż niewystarczająco znane zakątki ze wszystkich polskich województw – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna Travelera.
Festiwal Podróżniczy „Śladami Marzeń”
Najlepszy serwis internetowy nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z podróżnikami. Dlatego osoby, które będą chciały wysłuchać relacji i obejrzeć zdjęcia oraz filmy z podróży zrobią to podczas drugiej edycji Festiwalu „Śladami Marzeń”. Jego pierwsza edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem targowych gości i nic nie wskazuje na spadek jego popularności.
Kulturowa różnorodność
Nieodłącznym targowym krajobrazem jest specjalnie przygotowana Scena Kultury, na której organizowane będą wystąpienia, prelekcje i różnego typu prezentacje. I w tym roku kalejdoskop wydarzeń będzie ogromny. Szczegółowy program Sceny Kultury dostępny będzie tuż przed targami.
Książki o podróżach
Uczestnicy i wystawcy targów będą świadkami XXIII edycji XXII edycji Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej. Na stoisku targowym Przeglądu będzie można się spotkać z autorami wyróżnionych książek, a także kupić nagrodzoną publikację.
Wizyta poznańskich koziołków
Symbol Poznania - koziołki - pojawią się na targach TOUR SALON, a później będą cieszyć oko swoją obecnością w wielu miejscach miasta oraz turystów. Fundacja Rozwoju Miasta Poznania ogłosiła konkurs "Koziołki dla Poznania". Ideą konkursu jest stworzenie projektów poznańskich koziołków, które później będą eksponowane w przestrzeni miejskiej, będą również dostępne dla turystów w formie pamiątek czy pojawią się na instalacjach przenośnych. Prezentacja zgłoszonych prac odbędzie się właśnie na TOUR SALON 2014.