10 sierpnia 2015 13:10

143 więcej hoteli w Polsce

[img:1] W ubiegłym roku działało w Polsce 2250 hoteli, tj. o 6,8% więcej w stosunku do roku 2013 (2 107). Najwięcej, bo aż 300 hoteli działało w Małopolsce, najmniej tego typu obiektów (zaledwie 35) znajdowało się w Podlaskiem. W ub. roku hotele przyjęły 16,1 mln gości, co stanowi wzrost o 10,8% w porównaniu z rokiem 2013 - wynika z wydanego przez GUS opracowania "Turystyka w 2014". 

Średnie obłożenie w hotelach w ubiegłym roku wyniosło 45,7% w stosunku do 44,6% rok wcześniej. Najwyższe obłożenie odnotowano w Warszawie (54,3%), przed Krakowem (52,1%) i Gdańskiem (50,2%). Najniższe obłożenie odnotowały hotele w Kielcach (25,6%), Zielonej Górze (31,5%) i Bydgoszczy (31,7%). 

W ubiegłym roku w Polsce działało 9 885 turystycznych obiektów noclegowych, w których znajdowało się 694,0 tys. miejsc noclegowych (w 2013 r. – 9 775 obiektów z 679,4 tys. miejsc noclegowych). Wśród wszystkich przebadanych obiektów noclegowych, 6 770 obiektów oferowało wypoczynek całoroczny. 

Wyniki badania wykorzystania bazy noclegowej w 2014 r. wskazują, że w turystycznych obiektach noclegowych, posiadających 10 lub więcej miejsc noclegowych (łącznie z pokojami gościnnymi i kwaterami agroturystycznymi), zatrzymało się 25,1 mln turystów, tj. o 7,2% więcej niż w roku poprzednim (23,4 mln w 2013 r.). 
Turyści zagraniczni – 5,5 mln, stanowili 21,8% wszystkich turystów korzystających z bazy noclegowej (22,4% w poprzednim roku). W porównaniu do 2013 r. odnotowano wzrost liczby turystów zagranicznych o 4,3% (5,2 mln w poprzednim roku). 

Większość turystów – 18,7 mln, czyli prawie 3 wszystkich korzystających z bazy noclegowej, nocowało w obiektach hotelowych tj. w hotelach, motelach, pensjonatach i innych tego rodzaju obiektach. Spośród nich największą popularnością cieszyły się hotele – 16,1 mln turystów (wzrost o 10,8% w stosunku do 2013 r.). W pozostałych obiektach noclegowych tj. domach wycieczkowych, schroniskach, ośrodkach kolonijnych, kempingach itd. z noclegów skorzystało 6,4 mln turystów (wzrost o 2,2%). Również turyści zagraniczni najczęściej wybierali obiekty hotelowe – 4,9 mln (wzrost o 4,2%) wobec 0,6 mln turystów zagranicznych korzystających z noclegów w pozostałych obiektach noclegowych (podobnie jak w roku poprzednim). 

W ciągu całego 2014 r. udzielono 66,6 mln noclegów (wzrost o 5,7% wobec 2013 r.), z czego ponad połowa przypadła na obiekty hotelowe – 35,6 mln noclegów (wzrost o 8,9%). Najwięcej noclegów udzielono w hotelach – 30,0 mln noclegów (wzrost o 10,9%), zakładach uzdrowiskowych – 9,2 mln (wzrost o 4,4%) i ośrodkach wczasowych – 7,9 mln (wzrost o 2,0%), a najmniej w domach pracy twórczej – 141,5 tys. (spadek o 6,3%), schroniskach młodzieżowych – 193,4 tys. (spadek o 2,8%) i schroniskach – 214,9 tys. (spadek o 0,8%). 

Od stycznia do końca grudnia 2014 roku w obiektach hotelowych (czyli w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych) wynajęto 21,6 mln pokoi (wzrost o 8,3% w stosunku do 2013 r.). 
Wykorzystanie pokoi w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych w 2014 r. wyniosło 42,7% czyli o 1,1 p.proc. więcej niż w roku 2013. Największy stopień wykorzystania pokoi w obiektach hotelowych zanotowano w sierpniu – 51,8%, zaś najniższy w styczniu 31,4%. 
W okresie od stycznia do grudnia 2014 r. stopień wykorzystania miejsc noclegowych we wszystkich turystycznych obiektach noclegowych wyniósł 34,8% (o 1 p.proc. więcej niż w roku poprzednim). Najlepszy wynik odnotowano w zakładach uzdrowiskowych – 77,6% (wzrost o 2,7 p.proc.).

Najniższe wykorzystanie w tych obiektach zaobserwowano w styczniu i wyniosło ono 60,6%, a najwyższe w sierpniu, kiedy to stopień wykorzystania miejsc noclegowych wyniósł aż 86,0%. 
W obiektach hotelowych stopień wykorzystania miejsc noclegowych wyniósł 34,7%, czyli nieco mniej niż w całej pozostałej niehotelowej bazie noclegowej – 35,0% (w 2013 r. w obiektach hotelowych stopień wykorzystania miejsc noclegowych wyniósł 33,7%, a w pozostałych obiektach 34,0%). W pozostałych turystycznych obiektach noclegowych, czyli obiektach typowo wakacyjnych,wzmożony ruch zaczynał się w maju (609,2 tys. osób korzystających), a w szczytowym okresie, tj. lipcu i sierpniu osiągnął odpowiednio poziom 1 114,6 tys. i 1 076,5 tys. turystów.

 

KONFERENCJE Rodzaj obiektu
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2019
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz